Drengene

Drengene

torsdag den 4. juli 2013

Kager.

jeg har på det seneste lavet lidt kager, jeg er stadigvæk meget grøn i det, og har en masse at lære endnu, men jeg synes simpelthen det er så hyggeligt, og jeg kobler fuldstændig af når jeg står og laver disse kager :)

Jeg havde kastet mig ud i en brystkage, hvilket jeg måtte sande var et kæmpe projekt, kagen endte med en vægt på 3,7 kg.
Jeg havde selv bagt bundende, og fyldt den med chokolade og hindbær mousse, MUMS :P
Herefter blev kagen smurt op med Nutallasmørcreme (endnu mere mums), det var første kan jeg skulle prøve det, men det er simpelthen fordi jeg synes det bliver for klamt med rent smør og flormelis.
Her er kagen opsmurt (dog ikke færdigt og plan), og lagt sammen.
Så skulle fondanten trækkes over, og det var da en mega mission, med det bulede område, fondanten flækkede da også, men efter jeg har købt, mit nonstrik silicone arbejdes plade, er det blevet meget nemmere.


Her er det færdige resultat, ville ønske jeg havde haft min nonstick arbejdesplade, det har gjort det SÅ meget nemmere.
Ønsket var at alderen skulle stå på samt navn, og dertil gerne noget cowboy :) det blev til en cowgirl ;))
Det lyserrøde, er en slags stivet glasur, der er farvet ind, på samme måde som fondanten.

Mit bonus barn Caroline, skulle holde fødselsdag for dem i børnehaven, og meddelte dagen før, at hun altså gerne ville have en kage.
Så om aften smækkede jeg en lyn hurtig kage sammen og dekorede :) 


chokolade bunde, med hindbær. 

fondanten er blevet overtrukket, med noget bedre opsmøring, jojo, øvelse gør jo mester ;)

resultatet af den lynhurtige prinsessekage :)

Indtil videre har jeg en hallokitty kage på programmet til Carolines lillesøster, derudover har jeg en 90 års fødselsdagskage, hvor jeg for første gang skal give mig i kast med en 3d figur ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar